Positiv och negativ Fredag

Då var det Fredag igen och ytterligare en jobbvecka är över. I helgen har vi spelledigt endast ett träningspass på lördag förmiddag. Övrig tid kommer att spenderas i stallet tillsammans med mina hästar. Jag ska även gå på dop på söndag på min bästa vän Becka och hennes sambo Tobbe ska döpa sin son Tim.
 
För att berätta lite om de dagarna som har gått sedan jag skrev senaste i onsdags kan jag börja med det positiva som är att jag var på en jätte rolig dressyrträning med Bosse i Onsdags. Eftersom jag har fått lite oflyt med att få allt att klaffa med sjukdom och volleyboll har jag inte träffat Ingrid på ett tag men resultatet visade att vi inte har legat på latsidan. Bosse travade som en kung och hans fötter har blivit betydligt mycket snabbare. När jag får honom i det läget att han är snabb i fötterna blir han uppmärksam och väldigt lydig. Vi fortsatte att jobba med att hans bakben hela tiden ska vara under kroppen och inte slinka ut vid sidan. När hans bakben försvinner ut vid sidan blir han stark och lång i formen vilken gör det betydligt mycket svårare för lilla mig att känna att jag har kontroll. Men som lösning på detta lilla problem ska jag när jag känner att han börjar försvinna ifrån mig göra en förvänd sluta. Varenda gång jag gör detta, räcker till och med att jag bara tänker förvänd sluta så är han på plats. Det uppstod ett ögonblick på träningen när Bosse galopperade och jag satt på hans rygg med världens största leende och med väldigt starka ord uttryckte hur fin min prins var. Underbar känsla och det ska bli spännande att jobba vidare på vår dressyr :) Något som inte gick riktigt lika bra var matchen emot Engelholm på kvällen. Det blev förlust med 3-0 och självklart ingen rolig känsla. Men ingen tid att hänga med huvudet då vi endast har några matcher kvar innan vi går in i slutspel och det är bara att jobba ännu hårdare för att få alla pusselbitar på plats.
 
Gårdagen var helt fri ifrån volleybollträning och istället genomförde bland annat jag och Bosse ett markarbetespass i ridhuset där han fortsatte att imponera mig. Vi jobbar på att han ska ha som sagt snabba fötter och jag tycker att jag stundtals i hoppningen får till det riktigt bra men att han ibland under en runda glider ifrån mig och blir tung i handen och långsam. Jag jobbar på att försöka behålla den "snabba känslan" en hel runda och ett helt träningspass. Tipset med förvänd sluta verkar verkligen funka då när jag red mina bommar som igår var placerade på en volt och kände att han började glida ifrån känslan tänkte jag förvänd sluta och genast var fötterna tillbaka på rätt ställe. Jag har även byt ut mitt raka bett till ett rakt bett med fasta ringar. Jag vet egentligen inte om de fasta ringarna gör någon skillnad men jag tycker att han är mer uppmärksam.
 
Efter eftermiddagen i stallet gick bilen till stan för att spendera kvällen åt volleyboll. Den här dagen som publik på herrlagets derbymatch emot Falkenberg. Vilken match! Killarna spelade riktigt bra och tog hem vinsten med 3-0. Det var en riktigt rolig match att titta på och alla spelarna gjorde fina insatser ! Vinsten firades efter matchen med pizza hemma i lägenheten. Idag är det ingen ridning för min del utan idag har jag mina kära hjälpredor i form av min syster och Ellinor som hjälper mig med detta. Istället ska jag spendera eftermiddagen med alla träna volleyboll tillsammans med laget och därefter fredagsmys med min kära sambo :)
 
 
Hoppas alla får en fin fredag ! :)
 
MVH
 
Emma
 
Till top