"Nattamat" en tisdag ?

Ja vilken dag det var igår! Började med att jag åkte ifrån jobbet för att snabbt hem en vända och få i mig lite lunch innan jag åkte vidare till mitt besök hos naprapaten. Fanns en del och möblera om i både bröstrygg och nacke. Såååå skönt att känna att man kan andas som vanligt igen och ska försöka att inte låta det gå lika länge till nästa tillfälle. Inte bara för att min nacke och rygg mår bättre av det utan också att det är otroligt roligt att snacka bort 30 min med Reneé. Hon gjorde min första behandling när jag var 16 år och innan dess har hon behandlat min mamma i många år. Hon har genom åren behandlat hela familjen och kan därför kallas för våran familjen naprapat ;)
Alltid lika roligt att höra om alla hennes projekt hon har igång, skönt att lyssna på en annan person som har många bollar i luften!
 
När min rygg och nacke var tillbaka på plats gick bilen vidare till kaptensmöte och därefter 2,5 timmars bollträning. Efter det var det taktisk snack inför torsdagens match emot Gislaved. Någonstans på vägen tog min energi slut vilket kan bero på att mitt matintag vid lunchen och mellis inte var tillräckligt stort. För mig är det helt avgörande att jag får i mig tillräckligt med energi för att jag ska orka med min långa dagar. Något jag verkligen har fått jobba på eftersom jag ibland glömmer bort att äta ordentligt när jag har det stressigt. Men när jag började inse hur mycket mitt matintag påverkade min prestation har jag verkligen börjat ta mig tid att planera mina energi intag. Jag har alltid varit mycket intresserad av mat, till och med lite för intresserad och fokuserat mycket på att äta "nyttiga" saker så som; mörkt bröd, fullkornspasta, fettsnåla produkter osv men hur jag än har gjort har jag haft svårt att få i mig tillräckligt. I mitten av förra säsongen hade vi en genomgång med en "kostkille" som faktiskt gav mig tipset att byta ut en del av mina " fullkornprodukter" till produkter med lite mindre fibrer och snabbare kolhydrater. Detta gjorde verkligen underverk för mig. Eftersom jag tränar så mycket behöver min kropp konstant tillgång till kolhydrater som den snabbt kan ta upp för att kunna håll prestationsnivån uppe. Min lösning var helt enkelt; ät lite mindre nyttigt! Inte alltid den funkar ;) Sen ska man säga att detta funkade för mig eftersom jag tränar över 20 timmar i veckan kanske inte ett kostråd jag skulle rekommendera till alla ;)
 
Efter träningen var slut åkte jag vidare till stallet för att åka iväg på hoppträning med Bosse. Blev en lång träning och när jag och mamma var tillbaka vid stallet var klockan 22.45. I det läget önskar man att någon redan hade fodrat, plockat ur hästen och det vara bara att gå in i huset men nej nej nej. Bara att kliva ur bilen och börja med alla bestyr som täckesbyte, insmörjning och fodring. Klev in i lägenheten vid 23.45 och där stod Philip färdig med mat. Såååå kl 00.00 i natt satt jag i soffan och mumsade i mig kycklingwok och nudlar, alla kostexperters drömscenario! plus att jag gick direkt och la mig efter 2 stora portioner ;) Vi kan väl säga att jag inte var något fint hälsoexempel igår men så ser verkligheten ut. Alla dagar kan inte vara perfekta dagar utan ibland måste man bara släppa pressen och inse att ibland får man bara ta till de lösningarna som tar dig igenom dagen.
För att kompensera gårdagen hälsomisstag startade jag morgonen med Blåbär/hallonsmoothie och en glas apelsinjuice för att få en riktigt härlig vitaminboost !  
 
Recept; Lätt naturell yoghurt, en näve blåbär och en näve hallon (brukar även byta ut något av bären till banan ibland). Jätte snabbt och enkelt!
Puuh! Blev ett långt inlägg idag. Tänkte bara avsluta att berätta snabbt om dagens jag har framför mig. Åker till stallet och rider Cleo i ridhuset för att sedan ta Aniston ut på en skritt runda. Bosse vilar idag efter sin fina hoppträning igår. Efter det väntar 2 timmar bollträning och 1 timme gym tillsammans med laget. Bara att sparka igång batterierna för en ny lång dag! :)
 
MVH
 
Emma
Till top