Ledig dag :)

Då var det Måndag igen! Gårdagens lediga dag sprang förbi men behöver inte längta länge till nästa ledighet eftersom det kommer bli redan på i helgen då vi är helt spellediga och jag börjar inte min tävlingssäsong med hästarna förrän den 14 februari. Härligt med en helt ledig helg! :) Gårdagens lediga dag spenderades förmiddagen i sängen. Tog mig en liten sovmorgon och därefter blev det frukost i sängen tillsammans med spännande program på paddan. När jag kände att jag var färdig vilade packade jag in mig i bilen och tog mig till stallet. Där fick Bosse och Cleo varsin runda till ridhuset för lite markarbete. Var underbart med Bosse då jag fick 45 min helt ensam i ridhuset. Gav mig lugn och ro att vara riktigt noggrann med vårt arbete och då blev också resultatet av passet en stor guld stjärna. Inte samma tur med Cleo men ingen fara på taket för det eftersom Cleo visade sig från sin riktigt fina avslappnade sida. Två riktigt roliga pass! Aniston bandage åkte av och svullnaden var praktiskt taget helt borta nu. Kanske en liten knuta kvar men vet inte om det är inbillning eller verklighet ;) Hur som är hon pigg och glad och om det beror på allt fjäsk genom godis och pussar hon fått eller om det är medicinen kan jag inte svara på ;)
När hästarna var klara kopplade jag mamma upp oss på datorn och följde herrarnas match som visades på länk ifrån Södertälje. Kanske inte den mest underhållande volleybollmatch jag sett men det blev vinst 3-0 och ytterligare 3 pinnar till killarna i serietabellen. Efter det åkte jag hem till Halmstad och spenderade resten av kvällen i soffan.
 
Idag startar en ny vecka med som mycket träning att genomföra. Speciella punkter på veckans agenda är hoppträning imorgon och match emot Gislaved på torsdag :)
 
Hoppas alla får en fin vecka ! :)
 
MVH
 
Emma
Till top