Trevligt besök och nya ridkläder

Igår var jag ledig ifrån volleybollträning men som vanligt menas inte det att jag har en vilodag. Efter jobbet kom Bosse gamla ägare Ronja på besök för att få puss lite granna på Bosse. Jag älskar när man träffar någon man aldrig har träffat förut men ändå känns det inte det minsta onaturligt. Det var exakt samma känsla jag hade med alla inblandade i köpet av Bosse. Alla som har varit och tittat på häst vet att när man är där och tittar ska ägaren försöka sälja in hästen till köparen men när jag kom och tittade på Bosse var det helt tvärtom; Jag var den som skulle sälja in mig själv. Jag skulle bli filmad och min film skulle skickas vidare för att bli godkänd och efter det hade jag en långt samtal med Lena, Ronjas mamma innan allt var klart. Jag kom ihåg att jag sa till mamma att; "Mamma, det känns som jag ska adoptera ett barn" och det var verkligen den känslan jag fick. Den här hästen låg så nära hjärtat till sina ägare och jag kände som jag fick ett stort ansvar att ta hand om den här hästen. Jag kom ihåg att jag sa till mamma när vi fått in han i transporten och börjar resan hem; "Mamma, tänk om jag inte gör detta bra. Tänk om detta inte blir bra alls?" Jag har kan inte skryta med att jag har varit och kollat på jätte många hästar men det har blivit några stycken genom åren och jag ska säga att detta var det köpet som hittills har känts absolut viktigast och jag har aldrig varit så nervös för en provridning. Sen är det inte alltid man träffar på trevliga människor när man tittar på häst men Hanna, Lena och nu Ronja var alla tre så mysiga personligheten vilket gjorde det ännu roligare att få köpa deras häst :) Om jag i framtiden säljer någon av mina hästar kommer jag sälja dom på precis samma sätt men jag kommer förmodligen aldrig lyckas för jag är så fruktansvärt blödig när det kommer till mina hästar. Jag är den som dom får håll fast för att jag inte ska springa in i transporten och med tvång lasta ut hästen igen ;)
 
Efter besöket åkte Bosse upp till stora ridbanan och gick ett dressyrpass. Jag insåg att hans dressyrsadel börjar bli lite trång. Han har byggt på sig en del på ryggen och nu börjat det få ekonomiska konsekvenser ;) Jag ska prova att lägga en padd under och se om jag kan lyfta upp den lite granna men annars får det bli en ny dressyrsadel. Jag hoppas i alla fall att det beror på muskler och inte viktuppgång men vi säger att det är muskler för det känns mycket bättre ;) Hans eksem är fortfarande väldigt fina och det ser ut som jag kommer iväg på helgens tävling  i Åsbo. Övriga blev skrittrundor och efter det lastade jag, Philip och Mamma in oss i bilen och åkte till Gekås. Där blev det inhandling av en hel del ridkläder. Jag har skjutit på detta alldeles för länge nu, hade praktiskt taget inte ett enda par HELA ridbyxor kvar och snart rider jag med rumpan bar för att dom är så slitna. Men nu har jag nya ridbyxor, tröjor och en fin blå tjocktröja :)
 
Idag ska jag efter jobbet en besök inbokat hos Anna för att gå igenom lite rehab träning. Ryggen känns mycket bättre nu. Den är fortfarande stel och öm men det är inte längre så att jag vill gråta när jag står upprätt. Så vi har kommit en bit på väg och jag hoppas att jag snart kan vara tillbaka med full kraft. Men kraft är det inget som finns i kroppen just nu. Jag känner mig svag i musklerna eftersom jag inte har kunnat vara på gymmet som vanligt men jag längtar efter att snart få känna tyngre vikter på ryggen och mest av allt att smärtat försvinner. När jag är klart hos Anna blir det träning med laget och idag utökas truppen med en hel del nya spelare som ansluter. Äntligen börjar det på riktigt ! ;) Sist men inte mist ska vi ikväll fira min älskade systerson Tristan som fyller 2 år och i helgen blir det volleyboll och hästar (vilken ovanlig helg!)
 
Ha en fin helg allihopa och det är jätte roligt att många är här inne och läser !
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top