Oväntade förändringar..

Helgen blev inte riktigt som planerat då tanken var att vi skulle varit och tävlat i Halmstad både lördag och söndag men tyvärr fick vi ställa in pga att Bosse kilade upp sår under magen och hakan. Bosse har soleksem vilket även gör att han är väldigt känslig för irritation och vi har tidigare under sommaren haft problem med att han kilar upp ett sår under hakan. Han har eksem i man och svans vilka har varit jätte fina under hela sommaren men vi har haft lite svårt med att hitta rätt behandling på övriga ställen. Det är självklart frustrerande att ställa in tävlingar på grund av detta men samtidigt är det mer synd om Bosse än vad det är om mig. Det kommer mer tävlingar och hela hösten är planerad och vi kommer få tävla en hel del ändå. Vi har sen i söndags provat en ny produkt för oss som heter "Stinky Stuff" som har faktiskt har gjort underverk. Hans sår har blivit torra och är snart helt utläkta bara efter 2 dagars behandling. Nu hoppas vi att vi har hittat rätt och att Bosse slipper klia sig mer. Planen är att vi på söndag åker till Åsbo för att ta igen de starterna vi missade i helgen och nästa helg väntas det dressyrtävling i Vaggeryd då vi åter igen ger oss på LA:3 och hoppas på bättre resultat än förra gången ;) Aniston är inplanerad att starta sin första tävling den 4 september och Cleo går en dressyrstart den 3 september :)
Igår sparkade vi igång veckans träning med volleybollen och är väldigt nöjd med hur det gick. Vi hade väldigt mycket teknikträning vilket inte brukar vara mina favorit träningar men igår kändes det som jag verkligen fick till några saker jag tidigare jobbat med. Jag har alltid haft svårt med teknikträning i volleybollen och detta är något jag verkligen har fått slita med. Men igår var första tekniska träningen på väldigt länge som jag tyckte var rolig! :)
 
Idag väntas ett besök hos vår sjukgymnast Anna för att få en bedömning på min rygg, för mina hästvänner kan ni gärna få likna det vid en veterinärbesiktning. Hon ska dra och böja i mina kroppsdelar för att se vad mina ömmande rygg kan bero på och efter det kommer domen. Jag ska erkänna att jag hatar att gå till sjukgymnasten!! Det kan bero på att jag har spenderat många timmar med att rehabträna och det finns ingen träning som är tråkigare. Det är lite som att titta på måla färg som torkar, titta på myrornas krig på TV eller kanske lite mer som att städa; Det är fruktanvärt tråkigt men det måste ändå göras! Jag tror även att det stör mig lite att jag ska dit eftersom jag har inte behövt gå till sjukgymnasten överhuvudtaget de senaste 2 säsongerna för att jag har varit mer eller mindre skadefri hela tiden. Jag är en aning nervös inför mötet och har som vanligt ställt in mig på det värsta så om det är lite bättre kommer jag bli positivt överraskad ! På hästspråk har jag ställt in mig på en triangelmärkning men ställer mig positivt till om det skulle visa sig endast behövas 2-3 behandlingar ;)
 
Efter mitt möte hos sjukgymnasten blir det bollträning och därefter hoppträning med Bosse :)
 
Ha en fin dag!
 
MVH
 
Emma
Till top