Fredag...

Igår hade jag en helt träningsfri dag. Det känns som en evighets sen och nu ser jag verkligen fram emot att sätta tänderna i dagens träningspass. Igår var Ellinor och hjälpte mig att rida Bosse. Ellinor brukar I vanliga fall hjälpa mig med Aniston men nu när man lilla sötnos står på box med lindade ben får hon hjälpa mig motionera Bosse istället. Och vilket match det var! Riktigt roligt att se hur fin Bosse var ifrån marken. Självklart tittar jag framlänges och baklänges på alla träningsfilmer hela tiden men det är något speciellt att få se sin häst röra sig live. Man ser sin häst ifrån en ny vinkel. När jag såg han ifrån marken blev jag fruktansvärt avundsjuk på Ellinor som fick sitta på han efter två dagars trimning med hoppning och dressyr då han var såg ut som en dröm att rida med mjuka sidor och toppen fin i munnen. Ellinor och Bosse funkade jätte fint ihop vilket inte gjorde mig förvånad eftersom hon även funkat toppen fint ihop med Aniston. Jag stod ute i solen och njöt för fulla muggar av att bara sitta och titta.
Jag är verkligen djupt förälskad i den här hästen och han förgyller verkligen alla mina dagar med sitt härliga sett. Philip tror väl fortfarande att Bosse snart kommer att flytta in i vår lägenhet och han i stallet. ;) Det är sjukt egentligen vilken relation du bygger upp tillsammans med ditt djur. I mitt stall har jag Aniston som är världens sötaste lilla häst med världens största hjärta. Det finns inget häst som kan få mig att skratta som hon när hon alltid ska pilla med sin lilla stenhårda mulle på precis allt eller när hon får en godis hur handen tar den så försiktigt ifrån handen att man knappt känner att något försvinner ifrån sin hand. Mitt hjärta smälter när hon så fort jag kommer till hagen kommer fram mig och ska gosa eller när vi är hos veterinären hon och lägger huvudet i min famn när hon ska bli stucken i benen. Bosse som är min lilla prins som får mig att konstant känna mig som en världsmästare. Han får mig verkligen att känna mig trygg på hästryggen då han tar hand om sin pilot till 100%. Jag har aldrig tidigare suttit på en häst som ställer upp så mycket för sin ryttare som han. Sen kan man ju inte komma ifrån att han är ett charmtroll när han verkligen inte har någon brådska att ta sig ifrån hagen till stallet och släpar benen efter sig eller när han får för sig att stenen som är lite större än dom andra stenarna i skogen är en sabeltandad tiger och ska äta upp honom.  Sen har vi min drottning Cleo som jag har haft allra längst. Det finns så mycket jag kan säga om henne men det som sammanfattar allt är att hon är min bästa vän. 
 
Idag väntar 2,5 timmes bollträning med laget och nu börjar vår första semi-final närma sig.  Efter dagens träning blir det fredags mys tillsammans med Philip som en perfekt avslutning på den här arbetsveckan. Bosse som har blivit ordentligt trimmad de senaste dagarna skrittas i det fina vädret av min syster idag för att vara åter i arbete tillsammans med mig imorgon. Imorgon väntar även ett bollpass och lunch med laget :)
 
Hoppas att alla får en fin helg! :)
 
MVH
 
Emma
 
 
Till top