Bilring på fingret och kommande helg

Igår var det ledig dag ifrån volleybollen :) Vi avslutade träningsveckan med 2 timmars bollträning och därefter 1 timme på gymmet i torsdags. Trots att det var skönt men en ledig dag måste jag säga att jag är väldigt pigg och fräsch i kroppen just nu. I vanliga fall brukar jag känna mig lite tung i kroppen vid denna perioden men just nu är jag pigg som en piggelin (om det är ett uttryck) Det enda som bekymrar mig lite är mitt finger som jag "stukade" i torsdags. Jag skulle slänga mig för att rädda en dropp och var lite sent ute och skulle göra det man kallar i volleybolltermer för en "pancake" vilket betyder att man lägger sin hand platt ner på golvet för att bollen ska studsa på handen istället för på golvet. När jag ska göra min pannkaka är det bara min handflata som ligger på golvet och mina fingrar var istället riktade lite uppåt och var tror ni händer? Jo, bollen studsar på mina uppåtriktade fingrar och pajar mitt vänstra ringfinger. Såå nu har jag ett finger som har skaffat sig en liten bilring på mitten :/ Men men av alla skador man kan skaffa sig är väl ett stukat finger något man kan stå ut med.
 
Igår var det bara hästar som gällde. Cleo fick sin första skrittrunda efter sin behandling. Det var en pigg och glad Cleo som gav sig av in i skogen med enorma skritt steg. Bosse var fantastiskt fin på banan idag. Torsdagens pass gick ut på att öva övergångar och hörnpasseringar. Bosse vill gärna välta lite inåt i hörnpasseringarna och i övergångarna vill han gå ur formen. Var nöjd med passet i torsdags men gårdagens var helt fantastiskt då vi gjorde väldigt graciösa hörnpasseringar och samlade övergångar. Klapp klapp till Bosse ! Aniston hade vilodag då hon inte riktigt går full träningsvecka ännu. Men posa genom boxdörren gjorde hon gärna ändå ;) 
 
Idag väntas volleybollträning om ett par timmar och efter det blir det hem till stallet. Där ska alla tre hästar få sin  träning; Bosse slipper dressyren idag och får istället gå lite gymnastikhoppning på banan, Aniston fortsätter på dina galoppbommar vi började med i veckan och Cleo ska skrittas en sväng i skogen :) 
 
Hoppas alla får en fin lördag ! :) 
 
 
Till top