Ny karriär; Rund-pingis! ?

Igår var en aning ovanlig dag! Istället för att värma upp som vi brukar på tisdagar med lite fysträning tog vi oss istället in till Arenans pingishall där Görgen Persson och Ulf "Tickan" Carlsson väntade på oss. Där fick vi börja med att värma upp med lite "rund-pingis". Lyckades ta hem vinsten i bägge omgångarna och får väl tacka Torups skolas källare för alla svettiga pingistmatcher under min mellanstadietid ;) Efter det fick vi prova på lite olika övningar och sist men inte minst fick vi se en lite uppvisningsmatch. Riktigt häftigt att se! För att se filmer på detta kan ni gå in på vår instagramsida; "hyltehalmstad" där kan ni se filmer ifrån vårt träningspass.
Efter det genomförde vi ett pass med försvarsträning och efter det taktiksnack inför matchen emot Svedala på söndag. 
Som vanligt tar inte mina tisdagar slut där utan jag åkte vidare till stallet. Där hoppade jag in i bilen tillsammans med Mamma för att åka till kvällens hoppträning. Även denna gången var det Aniston som skulle delta eftersom Bosse endast har varit igång några dagar nu efter hans mugg blivit bra. Aniston gav mig en helt magisk träning! Har de senaste 4 åren kämpat med den här hästen som alltid försöker göra sitt bästa. Pga av sjukdom och 2 st skador har utvecklingen inte varit en stadigt uppåtgående kurva och vid många tillfällen har jag börjat fundera på om hon kommer hålla eller om hon ska säljas. Varenda gång jag funderar över att sälja henne får jag väldigt ont i magen och det känns inte alls rätt! Det beror mycket på att jag är världens mest blödiga person när det kommer till mina hästar. Kom ihåg en gång när vi diskuterade frågan om att sälja och mitt svar var; "Ja, men det är ju som att jag skulle sälja en av mina barn". Sen nästan problem är att jag är en fruktansvärt envis person! Nästan så envis att jag är dum och att sälja skulle betyda för mig att jag ger upp. Jag är en person med väldigt kort stubin och egentligen inget tålamod överhuvudtaget med undantag för mina hästar. Mina föräldrar kan skratta åt att jag kan sitta på banan i timmar och nötta och nötta exakt samma grej i timmar utan att bli arg eller irriterad men att ha tålamod med till exempel att öppna en lite "trögöppnad" förpackning ger jag upp efter 30 sekunder och kastar förpackningen i väggen. Men Aniston gav mig belöning för min envishet när hon under gårdagens träning hoppade runt en 120 bana med spänstiga språng och mycket energi! Först ska jag säga att de få gånger som den hästen har varit i form för att hoppa 120 har det varit en tung häst och en helt genomsvettig pilot som ridit över sista hindret. Igår hade hon lugnt kunnat ta ett varv till och detta gör mig såååå lycklig! Spenderade resan hem med att titta på filmen om och om igen! När man håller på med idrott vet man att tillfällen som jag hade igår när något man har slitit med längre helt plötsligt fungerar kommer inte jätte ofta! Därför får man ta tillfället i akt och pumpa upp sitt ego lite granna eftersom lika snabbt som det pumpas upp kan någon/något sticka hål på det igen! Somnade med en stort leende på läpparna! :)
 
Övrig ridning igår tog min syster och Julia hand om. Idag ska Cleo och Bosse få varsitt pass med markarbete och Aniston vilar efter gårdagens underbara prestation. Efter det blir det 2 h bollträning med laget och sen avslutar vi kvällen med att titta på herrlagets match emot Örkelljunga :)
 
MVH
 
Emma
Till top